Returer/byten

Returer/Ångerrätt/Byten/Reklamationer

Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att orderbekräftelse och varor mottagits. Det gör du genom att inom ångerfristen (14 dagar) lämna eller sända oss ett meddelande om att du önskar utnyttja ångerrätten och sända tillbaka varan. Du kan även ångra ditt köp om en/flera varor blir restnoterade eller får nytt leveransbesked. Kontakta i så fall kundtjänst. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela oss (se Outlöst paket).
Ladda ner konsumentverkets ångerblankett här.


Utnyttjande av ångerrätt.
Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Produkter inom hudvård, make-up, hårvård, och parfym-set innehållandes hudvårdsprodukter returneras i obruten förpackning. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Utnyttjas ångerrätten debiteras returfrakten (f.n. 45 kr) i efterhand om du valt att använda vår retursedel. Är varan inte i oförändrat skick kan avdrag för ev värdeminskning göras på returbeloppet.


Utnyttjande av retur/bytesrätt
Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Returnera samtliga delar, även om de skulle vara trasiga. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Vi byter inte produkter inom hudvård, makeup, hårvård och parfym-set innehållandes hudvårdsprodukter p.g.a hygieniska skäl om dessa returneras i bruten förpackning. Utnyttjas retur/bytesrätten debiteras returfrakten (f.n. 45 kr) i efterhand om du valt att använda Bubblerooms retursedel. Om en vara är felaktig eller felexpedierad, så betalar Bubbleroom returfrakten. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid garanti/följesedeln tills returen är avklarad, där står ditt returkollinummer, som skall användas vid eventuell reklamation. Om du beställer fler varor än en och inte returnerar alla, betalar vi inte tillbaka expeditionsavgiften eller ev. postförskott då avgifterna är samma oavsett antal varor som beställts.


Byten
Det går utmärkt att byta en vara mot en annan genom att själv lägga en ny beställning på vår hemsida, då tillkommer ny fraktavgift. Vid byte via den förtryckta retursedeln tillkommer ingen ny expeditionsavgift, däremot tillkommer returfrakt (f.n 45kr). Även vid byte måste den returnerade varan vara i oförändrat skick samt returnerad inom 14 dagar efter uthämtad leverans.

Vid byten och returer:
1. Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i eller använd egen förpackning/låda.
2. Använd ifylld retursedel (retursedeln är förbetald) som du finner med följesedeln i paketet.
3. Klistra den avlånga, retursedeln på paket/påse och förslut den väl. Bubbleroom debiterar 45 kr i returfrakt vid mottagen retur, om du valt att använda Bubblerooms retursedel. - Läs mer under ”Återbetalning”.
4. Lämna in returen på närmaste postkontor. Behåll kvittot.


Återbetalning
Sker så snart ångermeddelande/retur mottagits, dock senast inom 14 dagar. Är du faktura- eller kontokund gottskrivs ditt konto.
Har du betalt med betalkort eller MasterPass sker återbetalning automatiskt tillbaka ditt kortkonto. Har du betalt med PayPal sker återbetalning till ditt PayPal-konto.
Är du postförskottskund sker återbetalning via SUS. för att pengarna skall kunna gå till ditt konto skall du vara ansluten till SUS samt att vi har ditt personnummer, i annat fall sker utbetalningen via en avi. Ifall du får en avi, kan du med fördel skriva ditt kontonummer på baksidan för utbetalning, så ansluter du detta konto för framtida SUS utbetalningar.

Ångrar du hela köpet återbetalas även expeditionsavgift och ev. postförskottsavgift.


Reklamationer
Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad så ber vi dig att kontakta kundservice snarast på tel. 08-411 17 17. Vid reklamation debiteras ingen fraktavgift eller returfraktavgift. Tänk på att du själv måste lägga en ny beställning om ny vara/order önskas.


Reklamation av paket
Bubbleroom har ansvar för produkten fram till dess att du får den. Upptäcker du en skada på paketet innan du öppnar det, kontakta kundservice tel. 08-411 17 17. Misstänker du att en vara saknas i paketet, eller att förseglingen är bruten, ska det anmälas/meddelas till utlämningsstället omedelbart.


Returporto
När vi mottagit din retur debiteras du 45:- i returporto i efterskott om du valt att använda Bubblerooms retursedel. När man returnerar på Bubbleroom så rekommenderar vi att du använder den förbetalda retursedeln, skulle man inte använda denna retursedel och vill bekosta detta själv så debiterarar vi 45 kr i efterskott.


Outlöst paket
Ej uthämtat paket
Om du av någon anledning inte hämtar ut ett paket med varor, så tvingas vi debitera den verkliga fraktkostnaden samt returfrakten. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller ej vid icke uthämtat paket. De fraktpriser vi debiterar från PostNord för ditt paket kommer vi alltså att ta ut och inte enbart den subventionerade kundfrakten på 39 kr. För ej uthämtade paket debiterar vi för närvarande 150 kronor.


Rabatter
För att utnyttja rabatter måste du vara medlem och inloggad på din sida. Rabatter visas antingen som en kod du fyller i inne på kassasidan eller så dras den av automatiskt.
Villkor för rabatten står alltid tydligt på rabattvillkoret. Vid en retur dras rabatten av på den varan ni returnerar.


Personuppgifter och sekretesspolicy
Bubbleroom är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss, dina uppgifter kontrolleras mot folkbokföringsregistret. Alla personuppgifter hanteras i enlighet med gällande Svenska Personuppgiftslagen (PUL).

Vid registrering och beställning godkänner du att dina person-och inköpsdata kommer att behandlas för att upprätthålla vår kundrelation och även för marknadsföringsändamål, såväl generell som selektiv av Bubbleroom AB:s moderbolag Consortio Fashion Group AB jämte dess dotterbolag och samarbetspartners.
Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss, samt få uppgifterna rättade eller raderade genom att kontakta oss. Som Kund hos Bubbleroom har du rätt att en gång per år, begära skriftlig information på dina uppgifter som finns i våra register och hur de används.
Bubbleroom använder krypterad dataöverföring vilket betyder att Betalning- och personuppgifter sker genom säkra sidor på nätet. Om du är under 18 år och vill handla på Bubbleroom behöver du målsmans tillstånd. Vid misstänkt bedrägeri förbehåller sig Bubbleroom rätten att häva ett köp.

Tvister och lagval
På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Företagsinformation
New Bubbleroom Sweden AB, Box 922, 501 10 Borås.
Tel kundservice: 08-411 17 17.
Org.nr 556699-9214.

Bubbleroom är medlem i Svensk Distanshandel

KONTAKTA KUNDSERVICE

Måndag-Fredag 08.00-18.00
Lördag-Söndag Stängt

Telefon: 08-411 17 17
E-mail: kundservice@bubbleroom.se
Välkommen till Bubbleroom!
För att förbättra din användarupplevelse använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan accepterar du användandet av cookies.