Vanliga frågor

När får jag min faktura?
Fakturan skickas till dig månaden efter du har genomfört ditt köp. Om du gör flera köp samma månad samlas de på samma faktura. Som exempel: köp gjorda i januari samlas på en faktura som kommer till dig i mitten av februari. Den ska sedan betalas i slutet av februari.

Viktigt: Vad som kan vara bra att veta är att vi har ett ”brytningsdatum” i början av varje månad. Detta betyder att om du lägger din beställning tidigt i början av varje månad så finns möjligheten att du mottar fakturan i slutet av samma månad.

När dras pengarna från mitt konto vid kortbetalning?
Vid kortbetalning reserveras pengarna på ditt kort, detta innebär att pengarna inte finns tillgängliga för dig att handla för, men vi har ännu inte dragit beloppet. Pengarna drar vi i samband med att vi skickar din order.

I de fall där vi släpper en reservation (vid tex ånger/annullering av order) kan det ta ytterligare mellan fem till sju dagar innan beloppet finns tillgängligt för dig att handla för och detta beror på att banken ofta håller beloppet några dagar från det att vi släppt reservationen.

Hur mycket kostar frakten?
Fri frakt vid köp över 299 kr eller vid leverans till butik. Du betalar annars en fraktavgift på 39 kr på varje beställning. Vid hemleverans ligger frakten på 99 kr. Om du väljer att betala mot postförskott tillkommer även en avgift på 59 kr, och väljer du faktura- eller kontobetalning tillkommer en avgift på 29 kr.


Varför hittar jag inte min storlek?
Hittar du inte din storlek i storleksmenyn innebär det att varan är slutsåld. Vi rekommenderar då att hålla utkik efter den i topplistan "back in stock" då den kan komma in igen.


Var är min försändelse?
Om du inte fått ditt paket på utsatt tid, ber vi dig att kontakta oss för att få kollinumret på nytt. Med kollinumret kan du eftersöka paketet på PostNord hemsida, www.postnord.se. En del beställningar skickas som varubrev, dessa kan då inte spåras via kollinummer. Om du saknar en varubrevs leverans ber vi dig att kontakta oss.
Vi ber dig fylla i dina uppgifter noggrant vid beställning och registrering så att ditt mobilnummer och din e-postadress alltid är uppdaterade.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Ej uthämtat paket
Om du av någon anledning inte hämtar ut ett paket med varor, så tvingas vi debitera den verkliga fraktkostnaden samt returfrakten. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller ej vid icke uthämtat paket. De fraktpriser vi debiterar från PostNord för ditt paket kommer vi alltså att ta ut och inte enbart den subventionerade kundfrakten på 39 kr. För ej uthämtade paket debiterar vi för närvarande 150 kronor.


Hur snabbt kommer mitt paket?
Varor skickas från vårt lager inom 2-4 arbetsdagar och bör vara hos dig inom 3-5 arbetsdagar då fraktbolagens sändningstider varierar beroende på bostadsort.
Varor som levereras av våra samarbetspartners har något längre leveranstid och finns specificierat på orderbekräftelsen. Dess leveranstid beräknas utifrån det datum vår leverantör har lovat leverans av produkten till vår lager.


Leveranstrygghet
Vi bevakar att du får de varor du beställt. Bubbleroom reserverar sig dock för slutförsäljning, vilket bland annat kan bero på lagersaldofel. Är en vara i din order slut meddelas du per mail. Du som betalat med Betalkort/MasterPass/Paypal får varuvärdet återbetalt.


Returer, Byten och reklamationer
Är någon av dina varor skadade eller på något annat sätt defekta eller om vi skickat dig fel vara, ber vi dig kontakta oss snarast på kundservice@bubbleroom.se eller telefon 08-411 17 17 Måndag till Fredag 08.00-18.00 och Lördag till Söndag stängt.


Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, utan att ange något skäl. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den sista varan/varorna i din beställning. Det enklaste sättet att nyttja din ångerrätt är att fylla i det returformulär som medföljer i ditt paket och returnera varorna till oss. Väljer du att inte använda vårt returformulär räcker det att du informerar oss om ditt beslut att ångra din beställning innan ångerperioden är slut genom att skicka ett meddelande till vår kundtjänst kundservice@bubbleroom.se om ditt beslut att utöva ångerrätten. Du ska ange ditt namn, din adress samt kundnummer eller personnummer. Varan ska skickas tillbaka väl emballerad och i samma skick som när du mottog den.
Du kan även använda dig av Konsumentverkets ångerblankett.
Ladda ner konsumentverkets ångerblankett här.


Utnyttjande av ångerrätt
Vi återbetalar alla betalningar från dig, inklusive kostnaden för vårt standardleveransalternativ, utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning. Vi använder oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning när vi gör en återbetalning till dig. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna.
Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att ångra din beställning. Alla våra försändelser innehåller en förfrankerad adressetikett som du kan använda när du skickar tillbaka varorna. Vid utövande av ångerrätten står du som kund för kostnaden av returfrakten. Använder du retursedeln som följer med ditt paket blir returkostnaden 45 SEK. Summan dras automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka dig. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning i den mån av att värdeminskning beror på att du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans skick.


Hur får jag tillbaka pengar efter jag returnerat?
Har du betalt med betalkort eller MasterPass sker återbetalning automatiskt tillbaka ditt kortkonto. Har du betalt med PayPal sker återbetalning till ditt PayPal-konto.


Vid faktura/delbetalning kommer din faktura att korrigeras. Tänk på att lägga till ett returporto när du räknar om summan. Kontakta oss gärna för att veta din slutskuld!

Har du betalat via postförskott skickar vi våra utbetalningar via Swedbanks utbetalningssystem (SUS). Swedbank har ett register över anmälda konton från sina system, andra banker och personkonton. Om det finns ett konto registrerat, och du har uppgett ditt personnummer på retursedeln, gireras pengarna dit. I annat fall skickas en utbetalningsavi.

Vid retur av varor använd gärna den förbetalda returadresslappen som finns i paketet. Vi debiterar returporto, 45 kr, i efterskott vid returåterbetalning om du valt att använda Bubblerooms retursedel.
Har vi expedierat fel, eller vid skadad vara står vi självklart för returfrakten.


Vad gäller vid byte?
Det går alldeles utmärkt att byta en vara mot en annan genom att du själv lägger en ny order på vår hemsida. Ny fraktavgift tillkommer. Varan som du har hemma, returnerar du till oss. Observera att vi inte bokar byten när vi behandlar din retur.






KONTAKTA KUNDSERVICE

Måndag-Fredag 08.00-18.00
Lördag-Söndag Stängt

Telefon: 08-411 17 17
E-mail: kundservice@bubbleroom.se
Välkommen till Bubbleroom!
För att förbättra din användarupplevelse använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan accepterar du användandet av cookies.