GÅ TILL KUNDVAGNEN
0 Varor 0 kr
GÅ TILL KUNDVAGNEN

Vanliga frågor

När får jag min faktura?
Fakturan skickas till dig månaden efter du har genomfört ditt köp. Om du gör flera köp samma månad samlas de på samma faktura. Som exempel: köp gjorda i januari samlas på en faktura som kommer till dig i mitten av februari. Den ska sedan betalas i slutet av februari.

Viktigt: Vad som kan vara bra att veta är att vi har ett ”brytningsdatum” i början av varje månad. Detta betyder att om du lägger din beställning tidigt i början av varje månad så finns möjligheten att du mottar fakturan i slutet av samma månad.

När dras pengarna från mitt konto vid kortbetalning?
Vid kortbetalning reserveras pengarna på ditt kort detta innebär att pengarna inte finns tillgängliga för dig att handla för men vi har ännu inte dragit beloppet. Pengarna drar vi i samband med att vi skickar din order.

I de fall där vi släpper en reservation (vid tex ånger/annullering av order)kan det ta ytterligare mellan fem till sju dagar innan beloppet finns tillgängligt för dig att handla för och detta beror på att banken ofta håller beloppet några dagar från det att vi släppt reservationen.

Hur mycket kostar frakten?
Du betalar en fraktavgift 39 kr på varje beställning. Om du väljer att betala mot postförskott tillkommer även en avgift på 59 kr, och väljer du faktura- eller kontobetalning tillkommer en avgift på 29 kr.

Varför hittar jag inte min storlek?
Hittar du inte din storlek i storleksmenyn innebär det att varan är slutsåld. Vi rekommenderar då att hålla utkik efter den i topplistan "back in stock" då den kan komma in igen.

Var är mitt försändelse?
Om du inte fått ditt paket på utsatt tid, ber vi dig att kontakta oss för att få kollinumret på nytt. Med kollinumret kan du eftersöka paketet på Posten hemsida, www.posten.se. En del beställningar skickas som varubrev, dessa kan då inte spåras via kollinummer. Vid saknat varubrev ber vi dig också kontakta oss.
Vi ber dig fylla i dina uppgifter noggrant vid beställning och registrering så att ditt mobilnummer och e-postadress alltid är uppdaterade.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut leveransen och ej heller meddelar Bubbleroom att du önskar utnyttja ångerrätten, debiteras expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader, f.n. totalt 290 kr.

Hur snabbt kommer mitt paket?
Varor skickas från vårt lager inom 1-3 arbetsdagar och bör vara hos dig inom 2-5 arbetsdagar då fraktbolagens sändningstider varierar beroende på bostadsort.
Varor som levereras av våra samarbetspartners har något längre leveranstid och finns specificierat på orderbekräftelsen. Dess leveranstid beräknas utifrån det datum vår leverantör har lovat leverans av produkten till vår lager.

Leveranstrygghet
Vi bevakar att du får de varor du beställt. Bubbleroom reserverar sig dock för slutförsäljning, vilket bland annat kan bero på lagersaldofel. Är en vara i din order slut meddelas du per mail. Resterande order skickas till dig och Bubbleroom bjuder på frakten. Du som betalat med kort får frakt samt varuvärde återinsatt på ditt kort.

Returer, Byten och reklamationer
Vi garanterar att de varor som du beställt är felfria vid leveransen. Skulle varorna ändå vara skadade eller på något annat sätt defekta eller om vi skickat dig fel vara, ber vi dig kontakta oss snarast på kundservice@bubbleroom.se eller telefon (+46) 411 17 17 Mån-Fredag 08.00-20.00 och Lör-Söndag 10.00-15.00.

Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att orderbekräftelse och varor mottagits. Det gör du genom att inom ångerfristen (14 dagar) lämna eller sända oss ett meddelande att du önskar utnyttja ångerrätten och sända tillbaka varan. Du kan även ångra ditt köp om en/flera varor blir restnoterade eller får nytt leveransbesked. Kontakta i så fall kundtjänst. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela oss (se Outlöst paket ).

Utnyttjande av ångerrätt.
Sänd tillbaka varan oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Produkter inom hudvård, make-up, hårvård, och parfym-set innehållandes hudvårdsprodukter returneras i obruten förpackning. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Utnyttjas ångerrätten debiteras returfrakten (f.n. 45 kr) i efterhand om du valt att använda vår retursedel. Är varan inte oförändrat skick kan avdrag för ev värdeminskning göras på returbeloppet.

Hur får jag tillbaka pengar efter jag returnerat?
Då du betalat postförskott skickar vi våra utbetalningar via Swedbanks utbetalningssystem. Swedbank har ett register över anmälda konton från sina system, andra banker och personkonton. Om det finns ett konto registrerat, och du har uppgett ditt personnummer på retursedeln, gireras pengarna dit. I annat fall skickas en utbetalningsavi. Har du betalat mot VISA eller MasterCard kommer retursumman automatiskt att gireras till ditt konto. Vid faktura/delbetalning kommer din faktura att korrigeras. Tänk på att lägga till ett returporto när du räknar om summan. Kontakta oss gärna för att veta din slutskuld!
Vid retur av varor använd gärna den förbetalda returadresslappen som finns i paketet. Vi debiterar returporto, 45 kr, i efterskott vid returåterbetalning.

Obs! Vi behöver ditt personnummer för att kunna återinsätta pengarna på ditt konto (motsvarande fält finns på retursedeln).

Har vi expedierat fel, eller vid skadad vara står vi självklart för returfrakten.

Vad gäller vid byte?
Det går alldeles utmärkt att byta en vara mot en annan genom att du själv lägger en ny order på vår hemsida. Ny fraktavgift tillkommer. Varan som du har hemma, returnerar du till oss. Obsersvera att vi inte bokar byten när vi behandlar din retur.









KONTAKTA KUNDSERVICE

Måndag-Fredag 08.00-20.00
Lördag-Söndag 10.00-15.00

Telefon: 08-411 17 17
E-mail: kundservice@bubbleroom.se

Nyhetsbrev

Registrera dig för att få vårt nyhetsbrev med det senaste nyheterna

Nyhetsbrev Kvinna
Nyhetsbrev Man
badge badge

Bli medlem

Bli medlem och ta del av våra erbjudanden, starta en blogg eller lägg upp dina egna kläder till försäljning.

Bli medlem

LEVERANSINFO

Lägsta ordervärde 70 kr
Expeditionsavgift 39 kr
14 dagars ångerrätt
Betalsätt: Konto, Faktura, Postförskott, Betalkort eller PayPal
Vi levererar endast till svensk adress
New Bubbleroom Sweden AB, ORGnr: 556699-9214