Leverans 1-3 vardagar - Fri frakt över 999 kr

Retur

Så gör du en retur

  1. Registerna din retur online  
    För att vi ska kunna ta emot din retur behöver den registreras online först.  
     
    Klicka här för att komma direkt till att registrera din retur. 
    Du hittar även returregistreringen på mina sidor samt via länken i längst ner i leveransbekräftelsemailet. 
     
    När du kommit till returregistreringen, välj artiklarna du vill returnera eller reklamera och ange returorsak för dessa. 
    När du valt returkod för alla aktuella artiklar slutför du registreringen och därefter kommer instruktioner från din valda distributör.

    O
    bservera: I nuläget kan du inte registerna ett byte, vi hänvisar dig till att lägga en ny order. Du kan läsa mer om det här. 

  1. Paketera varorna 

    Kontrollera så att ditt paket innehåller de registrerade artiklarna, i ett fint och oanvänt skick. Vänligen slut emballaget väl. Om du inte har kvar originalförpackningen, se till att packa varorna i ett emballage som skyddar dem hela vägen tillbaka till oss. 
    Observera: Om dina artiklar kommer tillbaka till oss i ett icke säljbart skick kommer vi ev neka returen eller göra ett värdeminskningsavdrag 

  1. Skicka tillbaka returen  

    Postnord: Efter du registrerat din retur får du en QR kod i sista steget direkt i mobilen/datorn. Denna ska du även ha fått på email/SMS samt i Postnord-appen. Går till ditt ombud och visa upp QR-koden så skriver dem ut en fraktsedel till din retur. 

    Instabox: Efter att du har registrerat din retur på vår hemsida kommer du få ett SMS från Instabox med en länk där du bokar ditt skåp hos dem. När du gjort klart bokningen hos dem så lämnar du in paketet i ditt valda Instabox-skåp med koden som du fått av dem. 
    Observera, om du inte får ett sms från Instabox, kan du alltid boka din retur här
    Skriv alltid koden du får från Instabox på ditt paket/ påse innan du lämnar den i skåpet (du behöver alltså ingen fraktsedel det löser Instabox när de hämtar din retur)

    Budbee: I dagsläget returnerar man med Postnord i de fall du har valt att få hemleverans med Budbee. 

Vad behöver jag tänka på innan jag returnerar?

Produkten ska vara i oförändrat skick och alla etiketter samt hangtags måste sitta kvar. Om du returnerar underkläder/badkläder eller övriga produkter med hygienskydd måste dessa sitta kvar. Väskor måste returneras med dustbag och klänningar med sina skyddsöverdrag. 

Kan jag returnera varor från olika beställningar?

Det går bra du kan returnera varor från olika beställningar. Det är dock viktigt att notera att du kommer att debiteras för returfrakten per beställning. Glöm inte att registrera en retur för samtliga artiklar digitalt innan du skickar dem.

Hur lång tid har jag på mig att returnera?

Du har 14 dagar på dig att returnera.

Vad kostar det att returnera?

Det kostar 59 kronor.

Får jag returnera REA-varor?

Självklart!

Måste jag returnera i samma påse/paket som när jag fick min beställning?

Nej, det behövs inte. Tänk på att förpacka varorna ordentligt då det är du som är ansvarig för returen.

Vad är ett inlämningskvitto?

Det får du av ditt postombud när du lämnar in din retur. Spara det alltid – det är ditt bevis för att du har skickat tillbaka din beställning.

Har ni fått min retur?

Det kan ta upp till 14 dagar innan din retur är hanterad och du får alltid ett mail när allt är klart.

Hur sker min återbetalning?

Återbetalning sker när vi tagit emot din retur på samma sätt som när du betalade ditt köp:

Swish

Återbetalning sker direkt via din swish när returen registrerats hos oss.

Betalkort

Återbetalning sker inom 2-5 bankdagar.

Faktura

Summan dras av från din faktura. Har du redan betalat din faktura sker återbetalningen till ditt fakturakonto. Du kan se om du har ett tillgodo på Mina sidor och kontakta kundservice om du vill få detta utbetalt till dig.

Konto

Återbetalning sker direkt till ditt delbetalningskonto.

Jag har returnerat varor, skickar ni en ny faktura?

En uppdaterad faktura skickas till dig inom ca 24 timmar efter att din retur har registrerats hos oss. Det kan ta upp till 14 dagar innan returen registreras hos oss, men så fort den är hanterad får du ett bekräftelsemail av oss & efter det skickas en uppdaterade faktura ut om det finns saldo kvar. Du kan då även se ditt uppdaterade saldo på mina sidor.

Får jag tillbaka pengarna för fraktavgiften när jag returnerar?

Om du skickar tillbaka alla varor i din beställning återbetalas även fraktavgiften.

Vad händer om jag skickar fel paket till er, som egentligen ska till ett annat företag?

Tråkigt att det skett, det är viktigt att man sätter rätt retursedel på paketet. Vi ansvarar inte för varor som returneras till oss av misstag, men om du misstänker att detta skett är du välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi göra allt för att hitta dessa artiklar.

 

Tillagd i varukorgen
Summa varukorg: